آموزش ساخت بازی موتوری با گیم میکر 8 - متنی
سلام خدمت دوستان عزیز.
تو این آموزش میخوایم یه بازی موتوری بسازیم با استفاده از عمل ها.
خب بریم سراغ آموزش اول گیم میکر رو باز کنید.
اول یه اسپرایت موتور گیر بیارید از نت واسید خودم یکی پیدا کنم 2D Motorcycle Sprite سرچ کنید یکیشونو دانلود کنید یا اینو ذخیره کنید و وارد گیم میکر کنید :
پیکسلیه ولی برای آموزش خوبه.
و یه اسپرایت گرد و خاک نیاز داریم که موقعی که موتور حرکت میکنه این اسپرایت هی از لاستیکش ایجاد شه حالا من خودم یکی طراحی کردم زیاد خوب نشد ولی برا اموزشه عیبی نداره :
این عکس رو بدید به یه اسپرایت و ویرایش شخصیت رو بزنید image 0 رو دوبار روش کلیک کنید بعد تو منو قسمت دگرگونی بعد بسط دادن رو انتخاب کنید و روی 25 در 25 بزارید و تایید بزنید و در بیاید.
اسپرایت های موتور و این گردوغبار رو ابجکت کنید بعد تو گرد غبار برید و رویداد Create بدید بهش عمل Set Alarm بعد تو کادر اولی بنویسید 20 کادر دومی دست نزنید بعد رویداد Alarm 0 بسازید و توش عمل از بین بردن نمونه بدید تیک خود رو بزنید.
دوبار رو ابجکت موتور کلیک کنید و رویداد no key بدید و یه عمل سرعت افقی بدید مقدارشو 0 بزارید . رویداد نگه داشتن w و s بدید تو رویداد w عمل سرعت افقی بدید مقدارشو 1 بدید بعد تیک نسبی رو بزنید و عمل ایجاد متحرک بدید آبجکت گرد و غبار رو بدید بهش و سرعتشو بدید 1 جهتشو 180 و x رو x بدید y رو y.
به رویداد s عمل سرعت افقی بدید مقدارشو -1 بدید بعد تیک نسبی رو بزنید و عمل ایجاد متحرک بدید آبجکت گرد و غبار رو بدید بهش و سرعتشو -1 بدید و جهتشو هم 180 و x رو x بدید y رو y.
بعد اینکارارو بکنید :
بعد یه روم بسازید و موتور رو بزارید توش.
خب دوستان حالا تست کنید ببینید چطور شده.
دانلود سورس این پروژمون :
این آموزش هم به اتمام رسید امیدوارم راضی باشید از اموزش ها تا اموزش بعدی خدانگه دار.