HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

در این وبلاگ آموزش های ویدیویی و تصویری و متنی، اسکریپت و کد، پکیج، سورس و پروژه، اسپرایت، مدل سه بعدی، پلاگین و ... برای نرم افزار های مختلف و متفاوت از جمله یونیتی، گیم میکر، بلندر و ... قرار می دهیم امیدواریم از آنها لذت ببرید.

کانال تلگرامی ما : @Unity_Technologies

(برای حمایت از ما لطفا وبلاگ ما را دنبال کنید)

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
donate
telegram channel instagram

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

آموزش ساخت فروشگاه در یونیتی

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۴۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
آموزش ساخت فروشگاه در یونیتی


بسازید و آن را با دوبار کلیک باز کنید. CoinManager ابتدا یک اسکریپت با نام بسازید
(Project/Right Click/Create/C# Script)
دوستان حالا چند متغیر تعریف میکنیم.
public Button btn;
public Text coinText;
public int coin;
متغیر اول :
سطح دسترسی : عمومی (یعنی تو ادیتور هم میتونیم بهش دسترسی داشته باشیم)
نوع : دکمه
btn نام :

متغیر دوم :
سطح دسترسی : عمومی
نوع : متن
coinText نام :

متغیر سوم :
سطح دسترسی : عمومی
نوع : عدد صحیح
coin نام :

حالا بعد از تعریف سه متغیر در تابع آپدیت کد زیر را بنویسید :
coinText.text = "Coin : " + coin.ToString ();
(متن متغیر متن سکه مساوی میشه با متن سکه : به علاوه مقدار متغیر سکه)
در تابع استارت بنویسید :
btn.onClick.AddListener (() => {
coin++;
print ("Telegram Channel : https://t.me/Unity_Technologies ");
} );
(وقتی روی متغیر دکمه که میخوایم بهش یه دکمه نسبت بدیم کلیک کردیم بیاد به سکمون یکی اضافه کنه و آدرس کانال تلگرامی ما رو پرینت کنه تو صفحه کنسول)
حالا این کد خطایی نداره فقط وقتی بازی رو دوباره شروع میکنیم مقداری که تو بازی قبلی داده بودیم بهش رو از دست میده.
برای رفع این مشکل هم به چند خط کد نیاز داریم.
تو تابع اپدیت بنویسید :
PlayerPrefs.SetInt ("Coins",coin);
(مقدار سکمون رو میگیره و داخل یک استرینج یا متن ذخیره میکنه)
حالا تو تابع استارت کد زیر رو بنویسید :
coin = PlayerPrefs.GetInt ("Coins");
(این کد میاد مقداری که توی استرینجمون ذخیره شده رو میگیره و میریزه توی متغیر سکمون)

امیدوارم موفق و سربلند باشید و اگه تو کانال تلگرامیمون عضو نیستید حتما عضو شید.
آیدی کانال تلگرامی ما :
https://t.me/Unity_Technologies
 

اسکریپت Coin Manager :
 

//Telegram Channel : @Unity_Technologies

using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;

public class CoinManager : MonoBehaviour {

	public Button btn;
	public Text coinText;
	public int coin;

	void Start () {
		coin = PlayerPrefs.GetInt ("Coins");
		btn.onClick.AddListener (() => {
			coin++;
			print ("Telegram Channel : https://t.me/Unity_Technologies ");
		});
	}
	void Update () {
		PlayerPrefs.SetInt ("Coins",coin);
		coinText.text = "Coin : " + coin.ToString ();
	}
}

 

آدرس پست این آموزش در کانال تلگرامی : https://t.me/Unity_Technologies/41

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی