HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

در این وبلاگ آموزش های ویدیویی و تصویری و متنی، اسکریپت و کد، پکیج، سورس و پروژه، اسپرایت، مدل سه بعدی، پلاگین و ... برای نرم افزار های مختلف و متفاوت از جمله یونیتی، گیم میکر، بلندر و ... قرار می دهیم امیدواریم از آنها لذت ببرید.

کانال تلگرامی ما : @Unity_Technologies

(برای حمایت از ما لطفا وبلاگ ما را دنبال کنید)

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
donate
telegram channel instagram

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

اجرای تصادفی صدا در یونیتی با سی شارپ

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹ ب.ظ

#اجرای صدای رندوم (تصادفی) به صورت داینامیک با سی شارپ کلاس Random و تابع Range در نرم افزار #یونیتی :
برای اینکار یه متغیر از جنسAudio Source تعریف میکنیم که صدا هارو بدیم بهش و پخش کنیم :
public AudioSource audioSource;
و یه متغیر ارایه ای از جنس AudioClip که اهنگ هایی هستش ک رندوم انتخاب میشن :
public AudioClip[] audios;

حالا برای اینکه یه صدای رندوم بین صدا هایی که اختصاص دادیم به متغیر audios رو انتخاب کنیم از تابع Range کلاس Random استفاده میکنیم و length رو length متغیر audios میدیم و کمترین عدد هم 0 و میریزیم توی یه متغیر عدد صحیح :
int rand = Random.Range(0, audios.Length);

خب حالا برای اینکه صدا رو انتخاب کنیم با عدد بدست اومده تصادفی میایم [] جلوی متغیر audios میزاریم که یه عدد میگیره int که مثلا 5 بدین میاد چهارمین صدا رو برای ما انتخاب میکنه چون از 0 شروع میشه پس 4 انتخاب میکنه حالا این صدا رو باید بدیم به Audio Source مون :
audioSource.clip = audios[rand];
خب به همین راحتی تونستیم صدای تصادفی انتخاب کنیم و بدیم به audio source حالا میخوایم که اجرا کنیم صدا رو :
audioSource.Play();

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی