اجرای تصادفی صدا در یونیتی با سی شارپ
#اجرای صدای رندوم (تصادفی) به صورت داینامیک با سی شارپ کلاس Random و تابع Range در نرم افزار #یونیتی :
برای اینکار یه متغیر از جنسAudio Source تعریف میکنیم که صدا هارو بدیم بهش و پخش کنیم :
public AudioSource audioSource;
و یه متغیر ارایه ای از جنس AudioClip که اهنگ هایی هستش ک رندوم انتخاب میشن :
public AudioClip[] audios;
حالا برای اینکه یه صدای رندوم بین صدا هایی که اختصاص دادیم به متغیر audios رو انتخاب کنیم از تابع Range کلاس Random استفاده میکنیم و length رو length متغیر audios میدیم و کمترین عدد هم 0 و میریزیم توی یه متغیر عدد صحیح :
int rand = Random.Range(0, audios.Length);
خب حالا برای اینکه صدا رو انتخاب کنیم با عدد بدست اومده تصادفی میایم [] جلوی متغیر audios میزاریم که یه عدد میگیره int که مثلا 5 بدین میاد چهارمین صدا رو برای ما انتخاب میکنه چون از 0 شروع میشه پس 4 انتخاب میکنه حالا این صدا رو باید بدیم به Audio Source مون :
audioSource.clip = audios[rand];
خب به همین راحتی تونستیم صدای تصادفی انتخاب کنیم و بدیم به audio source حالا میخوایم که اجرا کنیم صدا رو :
audioSource.Play();