HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

در این وبلاگ آموزش های ویدیویی و تصویری و متنی، اسکریپت و کد، پکیج، سورس و پروژه، اسپرایت، مدل سه بعدی، پلاگین و ... برای نرم افزار های مختلف و متفاوت از جمله یونیتی، گیم میکر، بلندر و ... قرار می دهیم امیدواریم از آنها لذت ببرید.

کانال تلگرامی ما : @Unity_Technologies

(برای حمایت از ما لطفا وبلاگ ما را دنبال کنید)

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
donate
telegram channel instagram

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

آموزش نوشتن اسکریپت چرخش یک آبجکت دور آبجکت دیگر و نگاه کردن به یک دیگر با استفاده از توابع RotateAround و LookAt از کلاس ترسنفرم در یونیتی :


از تابع RotateAround برای چرخش آبجکت به دور آبجکت دیگر استفاده میشه، از تابع LookAt برای خیره شدن و نگاه کردن به یه ابجکت دیگه یا یه پوزیشن دیگه استفاده میشه.
استفاده از تابع RotateAround :

public Transform myPoint;
public Vector3 myAxis;
public float angle = 15f;

transform.RotateAround (myPoint.position, myAxis, angle);

پارامتر اول از نوع Vector3 هست و باید یه مکانی یا پوزیشن یه ابجکتی رو بدین بهش
پارامتر دوم از نوع Vector3 جهتی که به اون طرف باید بچرخه رو میدین مثلا Vector3.down یا خودتون یکی تعریف کنید new Vector3 (0, -1, 0); یا از یه متغیر عمومی استفاده کنید و هی تغییر بدید مقدار رو مثل مثال بالا.
و پارامتر سوم هم از نوع float هست و عدد اعشاری میگیره مثلا 10.5f.

برای اینکه آبجکتی که میچرخه به آبجکت ثابت نگاه کنه از تابع LookAt استفاده میکنیم :

public Transform target;

transform.LookAt (target);

کد رو اختصاص میدیم به ابجکتی که میخواد بچرخه تا به ابجکتی که مشخص میکنیم خیره شه

 

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی