نوشتن کد چرخش یک آبجکت دور آبجکت دیگر و نگاه کردن به یک دیگر
سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۱۱ ب.ظ
آموزش نوشتن اسکریپت چرخش یک آبجکت دور آبجکت دیگر و نگاه کردن به یک دیگر با استفاده از توابع RotateAround و LookAt از کلاس ترسنفرم در یونیتی :
از تابع RotateAround برای چرخش آبجکت به دور آبجکت دیگر استفاده میشه، از تابع LookAt برای خیره شدن و نگاه کردن به یه ابجکت دیگه یا یه پوزیشن دیگه استفاده میشه.
استفاده از تابع RotateAround :
public Transform myPoint;
public Vector3 myAxis;
public float angle = 15f;
transform.RotateAround (myPoint.position, myAxis, angle);
پارامتر اول از نوع Vector3 هست و باید یه مکانی یا پوزیشن یه ابجکتی رو بدین بهش
پارامتر دوم از نوع Vector3 جهتی که به اون طرف باید بچرخه رو میدین مثلا Vector3.down یا خودتون یکی تعریف کنید new Vector3 (0, -1, 0); یا از یه متغیر عمومی استفاده کنید و هی تغییر بدید مقدار رو مثل مثال بالا.
و پارامتر سوم هم از نوع float هست و عدد اعشاری میگیره مثلا 10.5f.
برای اینکه آبجکتی که میچرخه به آبجکت ثابت نگاه کنه از تابع LookAt استفاده میکنیم :
public Transform target;
transform.LookAt (target);
کد رو اختصاص میدیم به ابجکتی که میخواد بچرخه تا به ابجکتی که مشخص میکنیم خیره شه