آموزش توابع و متغیر های کلاس Screen در یونیتی
#آموزش توابع و متغیر های کلاس Screen در #یونیتی :
متغیر fullScreen : این متغیر از جنس bool هست به عنوان فول اسکرین بودن و نبودن صفحه که میشه set و get کرد.
Screen.fullScreen = مقدار (true, false);
متغیر currentResolution : این متغیر رزولیشن فعلی رو نمایش میده که فقط میشه get کرد read only هستش و از جنس Resolution هست.
print (Screen.currentResolution.ToString());
متغیر width و height : این دو متغیر read only هستن و فقط میشه get کرد چیزی که برگشت میدن اندازه افقی وعمودی صفحه هستش و جنسشون int هست.
print (Screen.width
);
print (Screen.height);
متغیر dpi : این متغیر مقدار DPI فعلی رو نشون میده و فقط read only هست و میشه get کرد.
print (Screen.dpi);
متغیر resolutions : این متغیر از جنس Resolution آرایه ای هستش و read only هست و میتونی رزولیشن هارو ازش بگیرید.
print (Screen.resolutions[0].ToString());
متغیر autorotateToPortraitUpsideDown : برای فعال کردن چرخش اتوماتیک portrait upside down و جنس bool و get , set میشه کرد.
Screen.autorotateToPortraitUpsideDown = مقدار (true, false);
متغیر autorotateToPortrait : برای فعال کردن چرخش اتوماتیک portrait و جنس bool و get, set میشه کرد.
Screen.autorotateToPortrait = مقدار (true, false);
متغیر autorotateToLandscapeRight : برای فعال کردن چرخش اتوماتیک landscape right جنس bool و get , set میشه کرد.
Screen.autorotateToLandscapeRight = مقدار (true, false);
متغیر autorotateToLandscapeLeft : برای فعال کردن چرخش اتوماتیک landscape left جنس bool و get , set میشه کرد.
Screen.autorotateToLandscapeLeft = مقدار (true, false);
تابع SetResolution : این تابع برای تنظیم رزولیشن صفحه هستش و چهار تا ورودی داره width و height و fullScreen و preferredRefreshRate هستن.
Screen.SetResolution(350, 450, true);
پارامتر اخری پیش فرض 0 هست.
طرز استفاده دوم از تابع :
Screen.SetResolution (800, 600, false, 60);
حالا خودمون دستی اخرین پارامتر رو 60 دادیم