HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

HD Games وبلاگی پر از آموزش و پلاگین و اسکریپت و... های اماده برای نرم افزار های مختلف

HD Games

در این وبلاگ آموزش های ویدیویی و تصویری و متنی، اسکریپت و کد، پکیج، سورس و پروژه، اسپرایت، مدل سه بعدی، پلاگین و ... برای نرم افزار های مختلف و متفاوت از جمله یونیتی، گیم میکر، بلندر و ... قرار می دهیم امیدواریم از آنها لذت ببرید.

کانال تلگرامی ما : @Unity_Technologies

(برای حمایت از ما لطفا وبلاگ ما را دنبال کنید)

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
donate
telegram channel instagram

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

#آموزش غیرفعال و فعال کردن کامپوننت های یک آبجکت در #یونیتی :
دوستان هر کامپوننتی enabled داره که میتونید set و get کنید وقتی غیرفعال شه تیکی که کنار ایکونش هست میره ولی اگه فعال باشه تیک میاد به معنی اینه که فعال و غیرفعال هست و میتونید دستی با کلیک روش فعال و غیرفعالش کنید.

از طریق کد هم به این شکل هست :
GetComponent<Rigibody> ().enabled = false;
این میاد کامپوننت ریجید بادی ابجکتی که کد بهش وصله رو میگیره و غیرفعال میکنتش.
public GameObject Player;

Player.GetComponent<CharacterController> ().enabled = false;

دوستان کامپوننت هایی هستن مثل Transform که enabled ندارن!
و بجاش میتونید گیم ابجکت رو غیرفعال و پنهانش کنید :
gameObject.SetActive(false);

نظرات  (۲)

بسیار عالی و مفید
دمت گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی