آموزش غیرفعال و فعال کردن کامپوننت های یک آبجکت در یونیتی
شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۶ ب.ظ
#آموزش غیرفعال و فعال کردن کامپوننت های یک آبجکت در #یونیتی :
دوستان هر کامپوننتی enabled داره که میتونید set و get کنید وقتی غیرفعال شه تیکی که کنار ایکونش هست میره ولی اگه فعال باشه تیک میاد به معنی اینه که فعال و غیرفعال هست و میتونید دستی با کلیک روش فعال و غیرفعالش کنید.
از طریق کد هم به این شکل هست :
GetComponent<Rigibody> ().enabled = false;
این میاد کامپوننت ریجید بادی ابجکتی که کد بهش وصله رو میگیره و غیرفعال میکنتش.
public GameObject Player;
Player.GetComponent<CharacterController> ().enabled = false;
دوستان کامپوننت هایی هستن مثل Transform که enabled ندارن!
و بجاش میتونید گیم ابجکت رو غیرفعال و پنهانش کنید :
gameObject.SetActive(false);