اسکریپت ایجاد آبجکت های آماده یونیتی
#اسکریپت ایجاد آبجکت های آماده یونیتی از جمله Cube, Sphere, Quad, Plane, Cylinder, Capsule با استفاده از کد سی شارپ
خب دوستان برای اینکار میایم تو تابع یا هرجای دیگه ای که میخوایم آبجکتی ایجاد کنیم میگیم :
GameObject.CreatePrimitive (PrimitiveType.Cube);
الان این میاد Cube میسازه شما میتونید بقیه ابجکت هارو هم بگید مثلا Cube, Sphere, Quad, Plane, Cylinder, Capsule برای اینکه مثلا Plane رو بگیرم بسازه میایم و جلوی PrimitiveType نقطه میزاریمو و Plane رو مینویسیم یا وقتی نقطه بزارید یه لیست باز میشه که نوشته چه چیزایی میتونید بسازید همینایی که گفتم هستن.
ولی شاید شما بخواید بعد ایجاد این آبجکت بهش دسترسی هم داشته باشید برای اینکار خیلی روش هست ولی بهترین روش اینه که بیاید و با استفاده از یک متغیر اینکارو بکنید.
یک متغیر از نوع گیم آبجکت میسازیم حالا سطح دسترسی هم میتونه عمومی باشه هم میتونه خصوصی باشه و اسمش هم مهم نیست هرچیزی میخواید بزنید :
public GameObject obj;
و بعد تو تابع یا شرط و... میگیم که :
obj = کد قبلی..
و بعد از این کد میگیم که بیاد و متریال متغیر obj که مساوی شده با ابجکت ساخته شده رنگشو قرمز یا سبز کن.
حالا روش دومی که با متغیر هست اینه که یک متغیر خصوصی برای یک تابع بنویسیم و یا یک ورودی برای تابع در نظر بگیریم :
GameObject obj = کد قبلی...
———————————————
void Unity_Technologies (GameObject obj) {
obj = کدقبلی...
}
و بعد بگید که مثلا اسم متغیرتون رو عوض کنه یا رنگ متریال و...
امیدوارم که موفق باشید🌹